Het KoningsCollege in het kort

Leerlingen met een autisme spectrum stoornis (ASS) en internaliserende problemen kunnen meestal niet of beperkt naar de middelbare school. Een reguliere of speciale school biedt dan niet de ondersteuning die zij nodig hebben. Vaak hebben ze weinig zelfvertrouwen door vervelende ervaringen op school. Het KoningsCollege biedt deze leerlingen onderwijs op maat. Zo voorkomen we dat kinderen (langdurig) uitvallen. Wij willen dat onze leerlingen zelfvertrouwen krijgen en plezier hebben in school. Dan kunnen zij zich weer ontwikkelen als mens en kunnen ze weer leren leren.

Het KoningsCollege is een aanbod vanuit het Autisme Steunpunt Apeldoorn en onderdeel van het CSO.

Wat doen wij

• We bouwen de aanwezigheid op school op
  • We herstellen het vertrouwen in zichzelf en de mensen om hen heen
  • We helpen een realistisch zelfbeeld te ontwikkelen